dimarts, 4 de novembre del 2014

Em presento

Pels qui no em coneixeu, em dic Pep Torres, visc a l'Espluga de Francolí, a la Conca de Barbera, i entre altres moltes coses, de tant en tant m'agrada posar-me davant els fogons i fer-ne alguna.
Jo era d'aquells que de petit, només metjaven sopa, carn i patates. 
Ben aviat però, ja em vaig interessar per la cuina. 
De més gran i al costat de la meva padrina Assumpció, vaig canviar els platets i les olletes de joguina, la fireta, per plats i olles de debò, i sempre vigilat, això si, per la seva mirada atempta, em vaig posar per primer cop davant els fogons de veritat, per a cuinar el meu primer plat de sopa. Els ingredients, macarrons, aigua, sal i un raig d'oli. El resultat un èxit.
Afortunadament amb el pas dels anys he anat adquirint experiència, i mal m’està dir-ho, però crec que he millorat força, els meus amics afixi ho reconeixen, encara que sempre em queda el dubte de si son sincers ho bé ho fan per que treballi jo.
El cas és que quan vaig complir 50 anys, em van regalar aquesta placa, la que he posat com a logotip d’aquest bloc.
En més d'una ocasió m'han dit que hauria compartir les receptes dels plats que he preparat. Be doncs intentaré fer-los hi cas a partir d'avui.
No tinc massa idea de que i com ho faré. Això vol dir que de moment comencem i ja veurem com acaba.
La intenció que tinc, no és només la de publicar les meves receptes de la manera tradicional, els ingredients, les quantitats, l'elaboració... sinó la d'explicar el perquè les he fet.
A canvi voldria demanar-vos que si alguna vegada decidiu, fer-les servir, sigueu tant amables de compartir l'experiència comentant el que hageu fet, les possibles variacions.
Considero que una recepta no és un manual tancat sinó més aviat un manual dels dits de referència, o sigui un punt de partida per arribar qui sap on.
He d'aclarir també, els amics ja ho sabeu, que tinc una debilitat especial per la pasta italiana. Per aquest motiu aquest tipus de cuina serà la part principal.
Som-hi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada